VoetbalreizenXL

Online strategie & Implementatie online marketing

Afgelopen jaar (2014) is MD4Media gestart met het aanbieden van voetbalreizen naar Europese topclubs. Met behulp van een doelgerichte website werden compleet verzorgde reizen verkocht met behulp van een externe aanbieder (affiliate marketing). Bij de ontwikkeling van de website is veel aandacht besteed aan zoekmachine optimalisatie, wat al snel resulteerde in veel relevante bezoekers op de website. Met name de duidelijke structuur van de website en het schrijven van SEO vriendelijke teksten heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de goede vindbaarheid.

Ondanks de hoge bezoekersaantallen van de website viel het uiteindelijke rendement van de website enigszins tegen. Van de grote hoeveelheid bezoekers die doorklikken naar de website van onze externe leverancier, converteerde slechts een klein percentage. Mogelijke oorzaken hiervan zijn de te hoge prijzen, gebrek aan vertrouwen en/of de korte cookietijd van de affiliate partner.

Samenwerking externe leverancier, naamswijziging en migratie

Vanwege de tegenvallende affiliate marketing resultaten hebben we gezocht naar een mogelijke samenwerkingspartner die op andere voorwaarden samen zou willen werken. Vanuit het eigen netwerk is een dergelijke partner snel gevonden.

Met een volledig online marketing plan is deze partij overtuigd om de samenwerking aan te gaan. In dit hele traject is MD4Media verantwoordelijk voor alle marketing gerelateerde zaken, maar denkt ook pro-actief mee over de verwerking van leads en de aftersales.

Om de nieuwe samenwerking meer kracht bij te zetten is gekozen voor een naamswijziging van Voetbalreizen-Online.nl naar VoetbalreizenXL. Met deze nieuwe naam spreken we direct onze ambitie uit om één van de grootste leveranciers van Nederland te worden. De website en social media kanalen is succesvol gemigreerd.

Belangrijke aandachtspunten voor de website is uitstraling en sfeer, betrouwbaarheid en natuurlijk vindbaarheid.

Doelstelling, voortgang en de toekomst

Vanuit een aantal heldere doelstellingen en volledige meetbaarheid van de website, kunnen we goed sturen op het resultaat. De marketingkosten worden beheerd en geanalyseerd, zodat deze altijd in verhouding staan tot de gerealiseerde omzet.

Dit seizoen (2015/2016) moet VoetbalreizenXL uitgroeien tot één van de top vijf bureaus van Nederland in het aanbieden van voetbalreizen en de verkoop van losse voetbaltickets. Eén van de doelstellingen is dan ook een flinke groei qua omzet en gebruikersgemak. Hiervoor worden vrijwel dagelijks optimalisaties doorgevoerd qua website, marketing en leadverwerking die aan deze groei moeten bijdragen.

Bekijk de website

  • Datum:
    11/01/2014
  • Categorieën:
    Concepting, CRO, Online Strategie, Responsive website, SEA, SEO, Social Media
  • Opdrachtgever
    Eigen concept
  • Website
    Voetbalreizenxl.nl

Deel ons werk